happy new rapa nui

Iedereen klaar met de oliebollen. Voor ons zit het eilandhoppen er weer op. Morgen gaan we naar het vaste land van Chili. Onze laatste eiland stop was Rapa Nui, beter bekend bij ons als Paaseiland. Rapa Nui is het Oostelijke uiteinde van de Polynesische driehoek. Een eiland ongeveer zo groot als Texel, alleen duurt de oversteek naar het vaste land wat langer.

Wat ons naar deze uithoek heeft gedreven, waren de Moai. Jullie kennen ze vast wel, die mysterieuze grote stenen mannen die hier de grond uitrijzen. Verspreid over het eiland liggen ze met hun snufferd in het gras of kijken ze bedenkelijk met hun zuinige mondjes uit over de mooiste plekjes.

Het eiland blijkt ook nog een mooie natuur te hebben, het bestaat uit 3 vulkanen, ruige rots kusten en een tropisch strand. Goed voor een week wandel activiteit en strandvermaak.

Oud en nieuw werd voor ons opgeleukt door het samen zijn met Sebas zijn ouders. Ondanks dat er geen vuurwerk was te bekennen op het eiland, hebben we toch een gezellig feestje gehad. Mede door de Pisco sour en neonarmbandjes. De nieuwjaarsduik tussen de hoge golven deed ons goed op 1 januari.

Op de valreep willen we iedereen nog een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2009 toewensen.

Martin

Gelukkigggggggggg nieuwjaar en de allerbeste wensen.. (K) vanuit een bitter koud NL

LeoLoves2009

Gelukkig nieuwjaar dame en heer!! Inderdaad -15 vannacht en de eerste marathon op natuurijs wordt vandaag geschaatst, maar we denken aan jullie aan die warme andere kant van de wereld. Veul zeeg'n voor 2009!!

Domien Verwer

Wat een prachtige en indrukwekkende reis maken jullie samen; fijn om het op afstand mee te mogen maken. Een goed vervolg gewenst en een behouden thuiskomst!
Hartelijke groeten, Domien en Anne

marike

morgen schaatsen we hier de elfstedentocht, beetje een aangepaste kinderversie in utrecht terwijde oke, maar dat mag de pret niet drukken...... jullie ook nog een heeel fijn 2009 toegewenst, en had ik al gezegd; bedankt voor dat opbeurende nz-schaap??

Sandra

De allerbeste wensen voor 2009! Wat zijn jullie lekker crea met de kiekjes , leuk zeg.
Geniet maar lekker verder daar , kijk alweer uit naar de volgende fotorapportage..
x San

Jan Wouter

Jaaa, jullie ook nog het allerbeste en veel geluk in het nieuwe jaar. Mijn eerste schaatstochtje zit er ook alweer op, zelfs pootjeover lukte na vallen en op staan nog weer. Voor mij geen nieuwjaarsduik dit jaar.
X jw

Irene Molenaar

Dank voor jullie mooie reisverslag met foto's tot nu toe! We wensen jullie ook een heel mooi en voorspoedig 2009 toe en geniet van wat jullie nog allemaal gaan beleven!
Groeten, Johan en Irene

Ineke

We hebben nog op jullie getoast..... was alleen een beetje te vroeg geloof ik... en wij hadden dit jaar dubbel vuurwerk, dus dat hebben we dan maar op jullie naam de lucht in geschoten ;)

Een gelukkig en gezond 2009!

Kus Ineke en Sieger

Sylvia B

whoeiiii 2009!!!!

Wilma

Voor jullie ook de allerbeste wensen voor 2009 en hoe kan het jaar beter beginnen dan op zo'n mooi eiland.

Die beelden zijn erg mysterieus he, hoe ze daar terecht zijn gekomen weet niemand, indrukwekkend lijkt mij.

Ik geniet van jullie verhalen en foto's, erg creatief, maar ja hoe kan het ook anders met jouw achtergrond.

Geniet ervan, wij genieten met jullie mee

Liefs Wilma

Pieta

Volgend jaar weer oud en nieuw op Paaseiland? Of doen we gewoon Texel? maar dan zonder nieuwjaarsduik!