kokosballen in de kerstpalm

Raar, maar waar

12 dec vlogen wij om 1500uvanaf Auckland naar Papeete en 12 dec vlogen wij om 1505 u van Papeete naar Maupiti. Kijk voor bewijs bij de fotos. De vlucht van Auckland naar Papeetewas wel langer dan 5min.

Frans Polynesie is een waar prijzig, paradijs op aarde. Met het warmste welkom van alle luchthavens ter wereld. Onder het genot van een gezellig bandje krijg je een bloem achter je oor geschoven. We hebben 6 eilanden bezocht, 8 duiken gemaakt en duizenden palmbomen geknuffeld. Onze liefde voor de palmbomen viert weer hoogtij. Met die knalblauwe lagoon op de achtergrond en goudgele/vuurrode zonsondergangen is dat niet al te lastig. De duiken die we hier gemaakt hebben waren spectaculair. Nog nooit hebben we zoveel vis bijelkaar gezien. In alle kleuren, soorten en maten. Van enorme scholen barracudas, tonijn enspotted eaglerays tot knalblauwe kleine guppies. Niks komt hier zomaar in enkelvoud voorbij. Waar je normaal blij wordt van 1 Napoleonvis, neemt hij hier nog 5 vrienden mee. De echte gezeligheidsvis vinden we toch wel de haai, die kwamen ons met z,n 50en gedag zeggen. Je raakt hier zo verwent dat je na 2 duiken al niet meer opkijkt van een haai meer of minder. Je hoeft er eigenlijk niet eens voor te duiken, vanaf een steiger of zelfs vanaf de kant kan je roggen, haaien, Napoloens en ander gespuis spotten, of dolfijnen voorbij zien springen.

Het bovenwaterleven is ook indrukwekkend, groot voordeel is dat je er een eilandje voor jezelf en 100 palmbomen kunt vinden, die je niet hoeft te delen met allerlei andere dieren en mensen. De Polynesier is verder net zo geflipt als alle andere eilandbewoners ter wereld, met dat verschil dat ze de mooiste tatoos van iedereen hebben. Hebben we ons toch bijna laten prikken door een Polynesier.

Prettige kerst voor wat er nog van over is. En goede bubbels voor de jaarwisseling

Hans

Mooie verhalen!! Fijne kerstdagen gewenst vanaf de andere kant van de wereld!!

Marielle

Klinkt weer te gek! Hier is de Kerst niet wit, eerder grijs... Gelukkig brengen de familie en vrienden kleur. Voor warm water moeten we de douche open draaien, voor mooie visjes toch echt een keer die vissenkom schoonmaken. Volgens Piet kunnen we wel de schaatsen uit het vet halen. Vanavond trekken we eerst het tapijt van de grond over het hoofd om als de Dude te kunnen swingen in het LVC.
XX

Martin

*doet zijn bovenste broekknoop open en zit uit te buiken van de kerstbrunch op het werk*
IK WIL OOK zo duiken.. op bon moest je op zoek naar vis!!
Klinkt het weer geweldig, heerlijk.
Prettige kerstdagen, gelukkig nieuwjaar (wie zijn er eerder, jullie of wij? )
Dikke kus.

xx

Jan Wouter

Wat een paradijs zeg, ik krijg direct zin in een lekker gebakken visje vers uit de zee. maar vanavond aan de gourmet! fijne kerst nog en laatste week van het jaar!
XX

william

palmbomen knuffelen is ok. Als je ze maar niet swaffelt

william

Marrielle heeft het goed verwoord. Tweede kerstdag en de LVC verandert in één grote bowling alley!!
Does the pope shit in the woods? Waarschijnlijk wel, maar geen wood te bekennen hier.
Wij drinken in ieder geval een witte rus op jullie gezondheid en het onze. Dikke kus van Syl & Wil. PS we passen nog steeds goed op elkaar maar missen jullie inmiddels behoorlijk.

Paul & Linda

Wij wensen jullie een goed uiteinde!!!

Suus

Wat een geweldige verhalen allemaal.Vooral dat duike n lijkt me geweldig.Het lijkt inderdaad een Paradijs.Ik denk dat Jan en Pieta nu bij jullie zijn?Het is wel bijzonder om elkaar daar te ontmoeten Nog heel veel plezier de komende weken of maanden?

Jan en Pieta

We zijn er bijna. Nog 1 nachtje slapen!

Sylvia B.

Wauw!! Gelukkig nu ook mooie plaatjes erbij... Wat een paradijs.

Els de Lange

Warme verhalen, mooie plaatjes, alles letterlijk 180 graden anders dan hier.Het is nu 31dec. 2000hr en ik zit op ass.oost.noord en er is niks te doen. Koud buiten en straks misschien mist en ijzel. Jullie nog veel plezier en lekker genieten in dat paradijs en een hele mooie voortzetting van jullie reis in het nwe jaar. Lieve groetjes van Els de Lange

Adri

Zo! Vandaag kunnen wij hier in NL zeggen dat jullie DIT jaar weer terugkomen..........!!!
Wens jullie nog een waanzinnige tijd en een super 2009.
Greetz uit een kil NL
XXX

Marc lvnl

Gelukkig Nieuwjaar!! Maar dat zal wel lukken in zo'n paradijs.
Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien.

Geniet er nog even van want voor je het weet zie je weer groene labeltjes schuiven.

Have fun!

Elizabeth

He Gea en Sebastiaan,

Weet even niet hoe ik jullie anders moet schrijven...dus maar even zo.
Wil jullie vertellen dat we 11 december de trotse ouders van een super lief dochtertje zijn geworden!!!
Ze heet Britte en is nu dus 3 weekjes oud..

Veel reisplezier nog,

groetjes Albert, Britte en Elizabeth Jellema