De wereld rond in 2 weken

Men zegt over Nieuw Zeeland dat hier de hele wereld qua landschappen op twee eilanden bijelkaar te zien is. Wij hebben een 2 weekse reis gemaakt over het zuider eiland vanaf Queenstown via de westkust tot Punakaiki via de Lewis Pass naar de oostkust en eindigen morgen in Christchurch. Een kwart van de wereld dus ongeveer. Enkele streken die wij aangedaan hebben zijn: alpenlanden, de jungle van Guatemala, gletsjers van Patagonie (alvast als voorproefje), hotsprings in Equador, rotskust van Bretangne.

Jullie begrijpen, we zien uit naar 3 weken rust op de stranden van Frans Polynesie. Hopelijk zijn de weergoden ons daar wat gunstiger gezind, want hier hebben we onze portie nattigheid wel gehad.

Door alle regen is het er niet van gekomen om een meerdaagse hike te maken en de echte Nieuw Zeelandse wildernis te ontdekken. We hebben prachtige dagtreks gemaakt, maar jammer genoeg zijn die soms iets te georganiseerd, waardoor je het gevoel krijgt in een aangelegd park te lopen ipv in de wilde natuur. Maar het zijn dan wel prachtige parken met een indrukwekkende groene natuur.

Als toetje hebben we vandaag een kayaktocht gemaakt, waarbij de dolfijnen om ons heen zwommen. Volgens ons hoorden we ze kirren: 'Kom nog maar eens terug, Kom nog maar eens wat langer terug!'

........wie weet, als de sandflies verhuist zijn (het best bewaarde horror geheim van Nieuw Zeeland)

Hans Oostenbrink

Nog meer overtuigd dat een bezoek aan Nieuw Zeeland toch maar eens gepland moet worden. De regen die juliie gehad hebben krijgen wij in ieder geval niet meer.

groetjes,
Hans van Trans

Dennis

Veel regen? Lekker hier in W.A.! Veel plezier in F.P. - relax en hoop dat er veel te zien valt tijdens het duiken.

L. Dennis, Sara & Elise

sylvia, moeder jullie nichtje

wat een mooie landschappen. wow. heidi en peter op reis, en niet alleen in oostenrijk..
hiep hiep voor de overstekende pinguins.
we gaan zo een duik maken met ferry en marije.
toedeloe

aukje

Hoi Gea en Sebas, wij wensen jullie al vast hele fijne kerstdagen toe en een heel gelukkig 2009.

Wat je vast niet goed verstaan hebt met die dolfijnen is, dat ze zeiden dat andere familieleden die het daar nog niet gezien hebben eerst moeten komen voordat jullie weer gaan.

Lieve groet van Gerrit en Aukje

Wico

Lieve Bas en Gea,

Mooie foto's en verhalen, lekker kort en krachtig!

We kunnen (bijna) niet wachten jullie verhalen en foto's te horen en zien als jullie terug zijn.

Wij gaan zaterdag naar West-Afrika voor onze (vergeleken met jullie: "tres petite") rondreis door Mali, Burkina Faso en Ghana,

Liefs,

Renske en Wico (ook amateur fotograaf ;) )

william

Groen, groen, groen en nog groener... Mijn groene hart slaat over!
Ik hoop op een rustige droge en fijne kerst in Frans polonaise. Kus,
W

Elton

Sandflies ?????
:S

Sylvia B.

Begint het kerstgevoel al een beetje te komen?
Veel plezier daar!
kuskuskus, S