Blij verrast

Het laatste weekendin Ulaan Baatar hebben we doorgebracht bij een Mongoolse familie die in het Noorder ger-district van de stad wonen. Een gezin met 4 schattige kinderen die ons alle anckle-bone spelletjes hebben bijgebracht en de man des huizes die ons nog een extra dosis kennis van Mongoolse cultuur heeft meegegeven. Erg bijzonder om de dagelijkse rompslomp van zo dichtbij mee te maken.

De afgelopen week is het ons gelukt om China in te komen, we hebben het visum verkregen, dus we zijn in Beijing. Wat een geweldige stad!!! We kunnen iedereen aanraden die een weekje over heeft om deze stad te gaan bezoeken. Misschien dat we enigszins vertroebelt zijn in onze mening door onze verwachtingen, want wij hadden een vieze, drukke, gore Aziatische stad voor ogen a la Bangkok, maar wij werden aangenaam verrast.

Nou denken we wel dat moeke flink met de zwabber door de stad is geweest ivm Olypische Spelen en dat iedereen verplicht zijn huis heeft moeten schilderen, want alles ziet er spik en span uit.De stadheeft ontzettend veel moois te bieden, bijv 4 sterren toiletten (na Mongolie erg aangenaam), schitterende architectuurin de verboden stad, maar ook in de vele hutongs (stadswijkjes) en moderne bouw (natuurlijk de watercube), shop till you drop tot klokslag 21u (en ook echt geen minuut later, echt grappig als je midden in een onderhandeling op de markt bent en het doek valt over de spullen, vette pech het is 21u) , het etenhier is nog wel even wat anders danbij deNederlandse Chinees(ze weten hier wel wat lekker is), we zien trouwens geen hond op straat en met de drukte valt het ook alleszins mee. Natuurlijk hebben we ook een bezoek gebracht aan de muur, een wandeling van 10km gemaakt en ja hij is indrukwekkend door dat mooie bergachtige landschap.

Wij hebben echt een heerlijke tijd in deze stad gehad, over een paar uur stappen we op het vliegtuig naar Sydney. Daar gaan we een vriend van ons (Dennis) ontmoeten en aan het einde van de week gaan we alweer naar Nieuw-Zeeland.

Qua weer gaan we de goede kant, eindelijk weer opwarmen en de betere temperaturen tegemoet, terwijl Nederland met een wit laagje bedekt word. Geniet ervan.

Martin (=mol die geen sneeuw ziet)

Oy mates!!!.... ow nee nog niet! klein stukje vliegen nog. Jeetje dame en heer wat gaat het snel. En ik heb het al te vaak gezegd, zo intens en leuk om mee te reizen met jullie. Geniet geniet geniet van alles, ik ga weer even een stamppotje zoeken, past wel bij het weer.

XXX Martin

Jan Wouter

Nee hoor, geen sneeuw gezien. Alleen wat natte troep en hagel, wij zaten op vlieland. Maar wel erg veel wind om je kop. goeie reis en plezier daar in Sydney!
XX jw

Wilma

Hoi Gea, lekker nu naar de warmte, hier wordt het langzaam winter en sinterklaastijd. Ik mis je wel hoor met het dichten in de nachtdienst, doe het nu maar alleen. Heb er al 4 gemaakt, hoeveel jij?

Veel plezier nog, we'll keep in touch en erg leuk al die verslagen, kijk alweer uit naar de volgende.

Liefs Wilma

Roos

Helaas ben ik deze week niet in Sydney, ben vorige week in Cairns begonnen, dus een beetje ver. Heel veel plezier en tot mails!

Rogier

Kom net terug uit Sydney, en boy boy boy wat een lekker weer was het daar haha. Heel veel plezier nog, groet Rogier

Pieta en Jan

Laiverds, groetjes aan Dennis en Sarah. Jullie gaan vast al heel bruin worden daar. Herkennen we jullie straks nog?
Veel knuffels van ons

Marielle

Hey guys,
Klinkt allemaal weer errug goed!!! Nu lekker op naar het mooie weer! Kom net uit de kroeg rollen, met de rest van de gang...tja, jullie worden wel gemist, hoor. Ik ga morgen naar Wendy, daar gaat het alweer zo snel dat ik zowaar een begrijpelijk gesprek met Jill aan de telefoon kan voeren, dus dat belooft wat. Tot mails weer lieverds..
XXX

Ard

Hé wereldreizigers!

Even een tijdje niet meegelezen en al weer een boel gemist.
Erg gaaf allemaal! Ik volg in afwachting van wat komen gaat.

Veel plezier en groetjes!