ga je met poard'n kiek'n?

We hebben al aardig wat opgepakte ritjes in zogenaamde kippenbussen meegemaakt, maar de Mongolen zijn wat ons betreft echt de meesterinpakkers. In een supercoole Russische van (misschien wel mooier dan de VW T1) met 11 opzichzelf al niet al te ruime zitplaatsen kunnen met gemak 15 personen. Als een vd chauffeurs toe is aan zijn slaap komt ie gewoon op schoot liggen en de hoeveelheid spullen die mensen hier meenemen gaat het spreekwoord water naar de zee dragen te boven.... Kilo's uien en volle melkbussen, niks is te gek. Alsof er in de stad niks te krijgen is.Na 17 uur hobbelen over onverharde wegen kwamen we dan ook redelijk naar de mallemoeren aan in Ulaan Baatar.

Na een paar dagen rust hadden we het geluk dat we met een Iers stel 9 dagen op pad konden naar de Gobi woestijn. We hebbenvoornamelijk bij nomaden families geslapen,wederom prachtige vlaktes doorkruist, in 300 m hogezandduinen rondgesprongen(en weer een camera gesloopt), achterstevoren op een kameel gezeten, op een paard gehobbeld, alhoewel dat meer pony's zijn hier, gecampeerd in een ijzige canyon, wodka leren drinken en erachter gekomen hoeveel kinderen we krijgen(handlezen met wat muntjes en je komt een heel eind).

Terug in Ulaan Baatar hebben we 1 van de 3 kloosters bezocht die bewaard zijn gebleven na de Russische/Stalinistische vernielzucht (er waren er 900!!).

Morgen hopen we ons visum op te halen voor China. Eens kijken hoedie watercube aanvoelt daar in Beijing.

PS: iedereen bedankt voor de vele reacties,ze zijn erg leuk voor ons om te lezen

dikke knuffel van ons aan julle allen

Dori

Wat maken jullie toch fantastisch mooie foto's!!! Ik geniet mee! En dan nagaan dat jullie ervaringen nog zo veel intensiever moeten zijn...
Groetjes, Dori

Paul en Linda

Heeey lui .. tjes..

Heeeel gaaf wat jullie daar meemaken. Ik zou mijn wintersport er voor opgeven!!!!

Enjoy..life's too short!!

hele mooie foto's ook.. zie dat jullie steeds beter worden ;-) misschien zit het in de familie ;-)

Pieta

Ha weer boven het zand uitgekomen! Wat weer een belevenissen en schitterende foto's. Dat van die kinderen........hoeveel paar sokjes moet ik gaan breien?
veel dikke knuffels

Johan en Irene Molenaar

Wat een geweldige reis en belevenissen tot nu toe. Erg leuk zoals we mee kunnen genieten met jullie verhalen en prachtige foto's! Nog veel plezier gewenst!
Groetjes

Duinspringer

"in 300 m hoge zandduinen rondgesprongen" hmmm jullie blijven natuurlijk de 'Vliegeraar' en 'De zachtste wolk die u ooit gekend heeft', maar de profi Duinspringer keurt het goed.

Joke v. Beek-Blikman

Super, wat jullie meemaken en zien! Ik vind het heel leuk om jullie belevenissen te volgen. Nog een hele plezierige tijd gewenst.
groetjes Joke

Sylvia B. (eeuwig jong)

Ha! Ik zie dat Gea al aan het trainen is voor Terschelling? Met zulke joekels van duinen laat je iedereen natuurlijk ver achter je.
Ja zal het niet geloven maar in Nederland is Koning Winter gearriveerd: terwijl ik dit schrijf dwarrelt de sneeuw om het huis. Wel gezellig toch, vooral als je binnen mag blijven. Ik ben nu net terug van een weekendje Antwerpen met de deerntjes van crewco HV. ERG gezellig zoals je je misschien wel kunt voorstellen. Veel gekakel, gelach, en geshop, en toffe gesprekken na de nodige wijntjes. Een paar moeders hebben het behoorlijk laat gemaakt in de disco (auw). Er werd veel naar jullie gevraagd en dus ga ik de link naar jullie website doorsturen als dat mag?
Veel plezier bij die rare chinezen! Zai-jien! XXXX