ijs aan de slaapzak

Vonden jullie het ook zo spannend of we veilig geland zijn ;)

Het is gelukt, de vlucht viel reuze mee en was bovendien prachtig. Doordat we niet al te hoog vlogen kregen we al een prachtig uitzicht over Mongolie.

In Olgii hebben we 2dgn gecouchsurfed bij een Amerikaanse Engelse lerares. Het was even omschakelen van alle luxe naarhet primitieve leven hier. Een houtenhok in de tuin met een gat in de grond als wc, stromend water alleen in het badhuis van het dorp, koken op een houtkachel en een groot deel van de dag geen electriciteit.

Laura heeft ons goed op weg geholpen, door ons te helpen bij het vinden van een jeep met chauffeur die ons een week door het land wilde hobbelen. We zijn 5 dagen onderweg geweest om 1000km af te leggen door schitterende landschappen. Uitgestrekte vlaktes met aan de horizon besneeuwde bergen (je kent ze vast wel van de plaatjes) en dan weer zandduinen en heftige rotsen. Dat alles bezaaid met vee (enorme kuddes schapen, geiten, kamelen, koeien, paardenen yaks) en hier en daar een ger. We zijn zwaar onder de indruk, nooit gedacht dat we na 5 dagen hobbelen in een jeep nog steeds niet zijn uitgekeken op het enorme niets.

Het mooie van zo'n tocht is dat we nu al onder de indruk zijn bij het zien van een boom (dat was namelijk alweermeer dan een weekgeleden) en verder zijn we na een aantal ijzig koude nachten in een tentje sterk toe aan een warme douche (we zullenmaar niet vertellen hoe lang dat geleden is;)

Reacties

Reacties

Jacco

En nu is het mooi geweest...terugkomen jullie!!
(Zo, ik liet even m'n hart spreken...:-)
Het ziet er weer prachtig uit, wat een ervaring!

XX

Martin

JUIST! terugkomen jullie!!
lekker stamppotje met hema worst zal er wel ingaan nu heh?! :P
Jeetje, wat een geweldige foto's bij dit verhaal! Ben er stil van.

Hou het warm, tot het volgende verhaal
XX Martin

Jan Wouter

Ah, eindelijk weer bericht van jullie, ik dacht al, waar zijn ze geland? Goed weer wat te horen van jullie! en ga maar gauw douchen, de wind staat deze kant op....
jw

sylvia

wat raar
de wind staat volgens mij ook richting caribean..
of draait ie gewoon in de rondte..

wat een gave slofjes!!!!geweldig.
houden jullie ze/elkaar ook warm!
bes

marike

ik dacht ook al, houden jullie ons nog even in spanning met die enge vlucht of wat? Stelletje grapjassen! Maar lief dat jullie aan me dachten met een schapenfoto......Erg mooie foto's!!!

Ineke

Wat een mooie foto's weer!
Het ziet er wel koud uit! ben toch wel blij met de centrale verwarming hier geloof ik ;)

Dikke kus!

Sylvia B.

Lieverds, met spanning opende ik vanochtend de hotmail; er zou nu toch wel een berichtje zijn? Wil en ik waren een lang weekend in Berlijn met onze autovrienden uit Elsloo en Wapenveld, en we hadden ons nog afgevraagd hoe het jullie was vergaan op die vlucht.. Wat een geweldige foto's weer, dat landschap staat jullie goed; precies zo als ik me dat had voorgesteld. Kunnen jullie misschien bij jullie volgende zending pakjes zo'n leuk kindje stoppen? dikke kus, Sil

william

Na Chernobil komt er opnieuw een gevaarlijke wolk uit het oosten! We sturen snel een vaatje deo op. Maar anyway, jullie hebben er wel weer een zeer mooi verslag van gemaakt. Syl en ik zijn bijna om... Maak ons gek!

Adri

Hi there globetrotters !!
Heerlijk om in deze -slappe- nachtdiensten op het gemak jullie belevenissen te lezen en te volgen.
Jullie prachtige foto-serie zojuist bewonderd, kijk al uit naar de volgende serie. Keep up the good work, ik haal nog een rondje 310 uit de linker.............!

Take care both of you
XXX

Marielle

................................................... (sprakeloos van al dat moois...)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!